2010-11-07 Nu har vi varit ute och provkört litegrann, motorn är rapp och svarar bra, "tyvärr" fanns det precis inget fäste alls. Det som är kvar nu är bland annat att dra bladfjädrar, fixa nytt avgassystem (eller iaf förbättra det gamla) och besikta, men det får nog bli till våren.

2010-10-03 Nu är den äntligen igång nya motorn! Efter en hel del pyssel så kom den på plats i bilen för fjorton dagar sedan. Igår (2/10-10) fick Micke en heldag själv med Camaron (jag var på STCC), det kom tändkablar på plats, bränsleledningar, förgasare och lite annat föll på plats. Idag (3/10) skruvade vi fast turbin, drog slangen till oljetrycksmätaren, instrument kopplades in och avgassystemet skruvades ihop - efter att vi fått ta bort vänstra headers:et och lagt det i pressen... (det låg mot bärarmen) Sen var det dags för det ögonblick vi väntat på ganska länge - UPPSTART. Vrida på nyckeln och på första försöket hosta den till lite, Micke vred en aningens på fördelaren och sen BRUUUUM - igång!!! Lite mer justering av tändningen... Resultatet ser ni här

Länk till film på youtube

Så här ser den ut idag, för tillfället utan motor. Motorbygget kan du läsa om här. Så fort den är rullandes igen så ska jag ta nya bilder...

Augusti 1997 kom den hem från Smålands mörka skogar. Första ingreppet var att se till att få in fälgarna innanför skärmkanterna. Med hjälp av Verktygstjänst AB i Hult stack vi av fälgarna och flyttade centrumet så att vi kunde sänka bilen.

Vi ville ha lite personlig prägel på bilen så det bar av in till lackeraren!